Alla minns, men ingen kommer ihåg...

Jag sitter och kollar på gammla foton från dom legendariska KARMA festerna som hölls i Jönköping med omnejd i början av 2000-talet. Blir varm i hela bröstet bara av att tänka på det. Det kan vara Docklands dokumentären som sändes på P3 som gjort mig så nostalgisk, och även om jag aldrig fick uppleva Sveriges mest kända technoklubb innan den hann stänga så rycks jag endå med i det jag hör... Vi (jag och mina vänner i vetlanda) gjorde vår egen lilla revolt då vi som 15-åringar började gå på dom förbjudna festerna i gammla industrilokaler och till hårda basgångar och psykedeliska synthslingor dansade oss igenom en mängd oförglömmliga nätter. Som 16-åring var jag själv med att arrangera min första fest, något jag kommer att minnas så länge jag lever, åren efter arrangerade jag och min kompis (the wirdo boys) en hel rad med fester i vetlanda regionen. Allt ifrån lägenhetsfester med bara vänner som Dj's till stora tillställningar med internationella artister och flera hundra personer på dansytan... Min kompis tröttnade dock på musiken efter ett tag... men jag har stannat kvar, och kommer förmodligen att göra det sålänge jag kan dansa, för aven om jag sedan länge slutat att arrangera fester så har jag inga större problem med att åka jorden runt för att "rava" men även om man står på en strand i thailand eller på en klubb i jönköping är känslan endå den samma... and I love it!

Let´s cruise together in neverever land, melting the reality blockers, flowing with the chaos on a one way ticket to infinity and back. From the caveman to the raveman, fresh as dream, the atipical trippy triptamine toons are shaking. Pierce the membrane, bathe in the light...



Jag i det självlysande pannbandet under en LDR-fest  i gbg där BLISS spelad, forfarande något av det grymmaste jag sett live... och det är faktiskt en del vid det här laget!

Peace Love understanding and respect till alla som minns och älskar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0